Malmö-Halmstad-Göteborg

På två dygn har jag hunnit med tre städer! Jag har hälsat på min farmor och farfar i Halmstad och är nu i Göteborg hos familjen=)

Min farmor är den roligaste och underbaraste människan jag känner (ca 1.40 lång)! Jag måste visa er hur en konversation med henne kan se ut:

(läkaren till farmor)

- Vi kan ju skaffa dig ett par hörapparater så att du hör bättre...
- Vem ska jag lyssna på? Jag går ju bara hemma med min man. Och han säger ju inget värt att höra ändå!

(farmor till mig)

- Jag kan väl erkänna att jag har ganska så bråttom jag med.. Men nu när jag är pensionär har jag ju inget att ha bråttom till längre, så nu är jag lugn som ett lamm.

Det är så roligt när farfar alltid går och skriker på farmor för att hon hör så dåligt, efter tredje gången när hon fortfarande inte hört vad han sa, ger han upp=)
Men hon ska inte ha hörapparater inte! Nejnej, sånt "trams" kan man ju inte ha!
Den absolut mest envisa personen jag känner.

När vi firar födelsedagar sjunger hon alltid:

- Må hon leva ut i många lyckliga år! (istället för "I hundrade år")

Eftersom hon bestämt sig för att bli över 100 år. Och självklart blir hon det! Med lite vilja så går allt=)



Det är min lilla farmor det!


Kommentarer
Postat av: j

Godmorgon , allt bra med dig?

2008-09-21 @ 10:30:10
URL: http://ffashionbyme.blogg.se/
Postat av: jannica

allt är bra med migD:

2008-09-21 @ 11:31:45
URL: http://ffashionbyme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0