Måste man vara ett offer?

Jag har suttit och läst lite på en del bloggar som handlar om hemska saker, tjejer som blir slagna eller har ätstörningar. Alla kommentarer till de inläggen går i stil med: Gud vad stark du måste vara!
Men är det starkt? Jo, jag förstår att det inte är lätt att ta sig ur. Men vad är det som är starkt med att stanna kvar hos någon som slår en? Jag förstår verkligen inte detta! Jag blir så sur, även om jag vet att det är ett känsligt ämne.
Är det inte istället starkt att säga ifrån innan det börjar och ha noll-tolerans? Jag tycker iallfall att det är starkt att ta sig ur förhållandet vid minsta tendens till misshandel eller aggresivitet. Inte när man accepterar att någon behandlar en illa genom att stanna kvar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0