Björnbär i soffan

Har precis kommit hem från en kväll som barnvakt. Vilket inte alltid är en dans på rosor. Jag kanske ska ta historien från början....

Jo det är ju som så att jag varit barnvakt i sisådär hela mitt liv. Har jobbat heltid/deltid/halvtid och lite då och då, till och från=) Men då främst i Göteborg eftersom det är där jag växt upp.
Men när jag, för snart ett och ett halv år sedan, flyttade ner till Malmö fick jag ju skapa mig ett nytt kontaktnät med "barnvaktsbarn". Och barnen jag passar nu (främst hos två familjer) är ju helt underbara!

Känns ju som att ha egna barn (fast oftast umgås man ju bara med de små trollen när det är som roligast!) när man anordnar barnkalas eller får bestämma när det är dags att gå och lägga sig.

Så idag klättrade mitt lilla "barnvaktsbarn" upp i knät på mig när hon säg något läskigt på tv. Och då spelar inte lite björnbärskladd i soffan så stor roll. Det går ju inte att bli sur när de är så söta=) eller hur?



Nu är det dags att sova

God Natt på er!

Kommentarer
Postat av: Tobias

svar: jadu hon är inte direkt en förebild nu tkr jag :/

2008-09-13 @ 11:49:30
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0