GÄSTINLÄGG FRÅN DIANA!

Här kommer ett gästinlägg för första gången i min blogg!=) Diana ger toppenbra tips om manikyr! Kika gärna in i henne blogg för att se mitt inlägg!


Jag driver bloggen Dianas blogg som handlar om mitt liv som ung, nygift juridikstudent. Där skriver jag om mitt liv, mode, många resor, mina älsklingar, vardagslyx och mycket mer! Jag är utbildad manikyrist och har även jobbat extra som make up artist på filminspelningar! Välkommen att titta in i min blogg!
 
Här kommer jag med tips på lyxig spa manikyr att göra själv hemma:


 
  • Ta bort gammalt lack med en acetonfri remover (Aceton skadar nageln).
  • Forma naglarna med en nagelfil.
  • Gör i ordning ett varmt vattenbad med manikyrtabletter för vattenbad (går också bra med små badkulor) samt häll i lite olja. Låt händerna ligga så i ca 10 min, perfekt medan du tittar på TV!
  • Applicera nagelbandsremover på nagelbanden och skjut ned nagelbanden med en bommulspinne.
  • Skrubba med en mjuk nagelborste försiktigt naglarna
  • Torka naglarna helt torra och se till att du fått bort alla rester från handbadet och nagelbandsremovern.
  • Smörj in naglarna med mirakelcremen Eight Our Cream från Elizabeth Arden (det är verkligen en mirakelcreme som sägs läka små sår och reparera fnasig hud på 8 timmar!) Massera in cremen och polera naglarna med en trestegspolerare. Du kommer få riktigt högglansiga naglar som håller i veckor med hjälp av en trestegspolerare, den tar bort randiga naglar och ger dem überglans! Torka bort överflödig olja!
  • Lacka nageln med ett underlack, gärna något som stärker nageln! (Tips! testa Mavalas Nail Shield som innehåller först en nylonfiber bas och sedan en sealer (2 lacker). Nylon fibrerna skyddar naglarna från att brytas och ger dig starka naglar plus håller nagellacket på plats!)
  • Vill du ha färgat lack stryk på det när underlacket torkat ordentligt (annars blir det kakigt!). Ta två tunna lager hellre än ett tjockt!
  • Ta på ett snabbtorkande överlack! För bästa resultat applicera ett tunt lager överlack varannan dag så håller lacket sin färg bättre! Spola försiktigt naglarna i iskallt vatten så torkar dom på minuten!
  • När nagellacket torkat lägg på en lyxig hand och nagel inpackning och trä på ett par bomullsvantar och sov med över natten. Dina hännder kommer bli riktigt mjuka och lena! Bomullsvantar finns att köpa på apoteket och tips på en lyxig handmask är antingen Cuccios eller Clarins! Dom luktar båda ljuvligt och är cremiga och extremt fuktgivande! Perfekt för fnasiga hösthänder!

Kommentarer
Postat av: sara

(svar)Jo den har vart helt okej men vi hade prov idag så det var lite jobbigt :/ själv då??

2008-11-13 @ 16:36:15
URL: http://sariiiih.blogg.se/
Postat av: Zäta

älskar armbandet :)

2008-11-13 @ 16:40:30
URL: http://www.metrobloggen.se/Mikaelaz
Postat av: Tessi

de som är sååå skönt att träna ju :D

2008-11-13 @ 16:53:59
URL: http://tessiilie.blogg.se/
Postat av: Zäta

jadå jag har haft en skön dag, har du? :)

2008-11-13 @ 17:06:48
URL: http://www.metrobloggen.se/Mikaelaz
Postat av: gabbi

Sv. Yes, han jobbar sen ca 1,5 år tillbaka. Han gick visserligen distansutbildningen men han va där nere ibland med och då fick ja följa med. Fast jag spenderade mina dagar med o shoppa, mkt roligare :)Vilken termin går du?



Jag tycker nog inte är någon större fara att köpa blandraser. Det gäller väll att ha sunt förnuft och inte kanska köpa en blandning mellan golden retriver och chihuahua.. haha. De som har rasrena hundar kommer sjklart säga att detr en stor skillnad men sj tkr jag att våran kille är lika frisk, glad och smart som precis vilken hund som helst. Men sunt förnuft och lite kritisk tänkande av valet utav uppfödare vare sig de är renrasig lr inte är nog alltid bra.

2008-11-13 @ 19:04:46
URL: http://gabbithegirl.blogg.se/
Postat av: Mariah N

Bra tips!,roligt med ett gäst inlägg.

2008-11-13 @ 19:26:24
URL: http://nimah.blogg.se.
Postat av: Ida Björck

hihi okej :) kram

2008-11-13 @ 19:46:43
URL: http://idahbjork.blogg.se/
Postat av: SHOEBOX

Bra tips!

Men jag har inte förstått storheten med Eight Hour Creme. jag har den nu och tycker bara den är kladdig och luktar konstigt...:P

2008-11-13 @ 19:59:29
URL: http://myshoebox.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0