CRAZYSALERIES

I en artikel häromdagen läste jag att Postens VD har 900 000 svenska kronor i lön varje MÅNAD!! Nog för att jag tycker att man inte ska "dela ut" pengar till de som inte har lika mycket. Jobbar man mycket så ska man få bra lön för mödan! Men 900 000 kr är väl lite att ta i?

Eller vad säger ni?


Vad tycker ni om löner? Ska man tjäna ungefär lika mycket eller ska man kunna tjäna orimliga summor?
Jag tycker att de som jobbar mycket och är framgångsrika ska få credit för det som de har åstakommit! Det är ingen annan som har rätt at få deras ihoptjänade pengar. Men som sagt, det finns en gräns för vad som är rimligt. Självklart ska själva jobbet/ arbetsmödan stämma överens med hur många nollor som betalas in på kontot.

Kommentarer
Postat av: Pia

Alla ska väl inte tjäna lika men 900 000 det är ju helt jävla sjukt !!!

2008-11-26 @ 07:28:57
URL: http://piakallman.blogg.se/
Postat av: byron

Tack :) Jo, vi ska gifta oss i slutet av augusti. Lokal är bokad och vi håller på och kikar efter någon som kan ordna med maten.



Lönen måste på nåt sätt stämma överens med den utbildning man har och antal studieår på universitet.

Sen handlar mycket om efterfrågan också.



Själv tjänar jag ruskigt dåligt med tanke på hur mycket jag har pluggat.

Jag är inte ute efter någon superlön men nån rimlighet måste det ändå finnas.

2008-11-26 @ 08:53:09
URL: http://gatto.blogg.se/
Postat av: SUPERSTAR

helt sjukt.....

2008-11-26 @ 11:28:07
URL: http://mittlivsomsuperstar.blogg.se/
Postat av: RSON

Jag tycker att man ska få högre lön ju högre satt man är i ett företag. För att bli högt satt har man antagligen kvalité och utbildningen vilket man kämpat med i tidigare livet. Det ska ju löna sig att man kämpat i skolan och kämpat för att få en bra plats i ett tex. ett företag.



Visst kan det kännas jobbigt att vissa får hundratusentals kronor genom att bara sitta inne på ett kontor men jag tror nog att det ligger en hel del arbete bakom det.

Man har ju inte kommit dit av en slump, utan det krävs att man jobbar hårt för att få sin sjuuukt stora dröm lön :)



Kramar :D /Rosie

2008-11-27 @ 15:38:31
URL: http://tjugominuter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0