VARFÖR ÄR VI SÅ SVARTMÅLADE?

Var det någon som såg Insider igår kväll?
Tyvärr missade jag det! Men vi tog upp fallet på en föreläsning idag. Mycket intressant!
Vi vrängde ut och in på fallet och såg det ur alla möjliga synvinklar. Mäklaren gjorde inget fel i detta! Den som i så fall kan ha gjort något fel är styrelsen i bostadsrättsföreningen som tillät inträde i föreningen trots att köpeavtalet var ogiltigt! Mäklaren har ingen plikt att gå tillbaka i tiden och se till tidigare köpeavtal. Till och med utan min utbildning hade jag tyckt att det var konstigt om en mäklare skulle behöva göra detta!
Fy skäms på Robert Aschberg som svartmålade mäklaren helt utan grunder. Enligt lag har han inte gjort något fel! FML 16§.
Mäklare är inget "svartyrke" och det går inte ut på att lura folk! Jag hoppas att jag kan förändra allmännhetens syn på oss mäklare och bygga upp vårt förtroende igen!
För mäklare är precis som vilket annat yrke som helst. Alla felar någon gång. Ingen är felfri! Men varför just mäklare har pekats ut som svarta får, det förstår jag inte!
Varför är inte till exempel läkare ett "svartmålat" yrke (inte för att jag tycker att det borde vara det)? Det har kommit upp jättemånga fall där läkare felat och vänt upp och ner på människors liv. Senast igår gick det ett program om en läkare som opererat två kvinnor så att de blivit skadade för livet. Men uppmärksammas läkaryrket på samma sätt som mäklaryrket? Drar man läkare över en och samma gräns? NEJ.



Jag var tvungen att skriva av mig, blir så frustrerad på människor som antar att folk är på ett visst sätt på grund av att de jobbar i en särskild bransch! Heja er som går emot och kämpar för att förändra!=)

KRAM!

Kommentarer
Postat av: olgaaaa x)

det finns typ ett program som heter outsider oxå tror jag (?)

men nått med insiger/outsider

som typ handlar om människor med problem och sjukdomar

det e as bra x)

2008-12-04 @ 20:50:14
URL: http://olgaaas.blogg.se/
Postat av: Liene

Fördomar är verkligen inte bra att ha. Jag kolar inte på folk så, ska nog aldrig mer heller göra så.

Man är ju inte på ett visst sätt bara för att man jobbar ned nåt särskilt.

2008-12-04 @ 20:56:45
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: LovelyC - Around the world

hatar fördomar :)

Jaa det ska jag, först på söndag åker jag dock men längtar :D



kramar gumman

2008-12-04 @ 21:08:04
URL: http://lovelyc.blogg.se/
Postat av: Karin

man kan ju inte kolla mycket med IP-nummer

2008-12-04 @ 21:28:56
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Karin

nä det är bara polisen som kan spåra ip-nummer i sverige:) ingen annan har tillåtelse eller möjlighet:) inte ens vi på ett bloggföretag

2008-12-04 @ 21:43:49
URL: http://karinolofsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0